فروشگاه اینترنتی املت

فروشگاه اینترنتی املت

فروشگاه اینترنتی املت

فروشگاه اینترنتی املت

فروشگاه اینترنتی املت

۲۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

گیلاس

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰ ق.ظ

همه چیز در مورد “گیلاس” و خواص گیلاس

گیلاس,گیلاس در بارداری,گیلاس ویکی پدیا,گیلاس و دیابت,گیلاسی,گیلاس زرد,مصرف گیلاس در بارداری,گیلاس در دوران بارداری,کمپوت گیلاس در بارداری,فواید گیلاس در بارداری,گیلاس بارداری,خوردن کمپوت گیلاس در بارداری,خوردن گیلاس در دوران بارداری,خوردن گیلاس و آلبالو در بارداری,گیلاس در زمان بارداری,گیلاس و دیابت بارداری,گیلاس و دیابت,گیلاس دیابت,گیلاس دیابت بارداری

گیلاس میوه خوشمزه و مفید تابستانی است که خیلی هم طرفدار دارد.البته نام علمی گیلاس (Prunus avium) و از خانواده ی (Rosaceae) می باشد. درخت گیلاس بدون خار و دارای میوه ی گوشت‌ دار و محتوی یک هسته نیز می باشد.جالب است بدانید که گیلاس میوه ی کوچک، گرد و ملین است که در هنگام چیدن به رنگ قرمز یا سیاه می‏ باشد و دارای یک هسته است. در واقع در طبیعت سه نوع گیلاس به رنگ‏ های قرمز، سیاه و زرد موجود است.گفتنی است که گیلاس ‏ها را همیشه رسیده می ‏چینند زیرا پس از چیدن به خوبی رشد نمی ‏کنند و شما می ‏توانید آن را تنها برای  1 تا 3 روز به خوبی نگهداری کنید.

موارد استفاده از گیلاس:
در واقع  گیلاس ها را بهتر ا‏ست تازه‏ تازه پس از چیدن از درخت میل بفرمایید.معمولا از گیلاس، مربا و یا ژله درست می‏ نمایند زیرا نمی ‏توان آن را به صورت تازه ذخیره و نگه ‏داری نمود، ولی می ‏توان آن ها را فریز کرد؛ البته بهتر است که اول هسته ‏های آن خارج شود.

گیلاس ، خواص گیلاس , فواید گیلاس , خاصیت گیلاس

فواید گیلاس را بشناسید:

جالب است بدانید که بر طبق آخرین و بهترین اخبار به دست آمده مشخص گردیده که گیلاس‏ ها منبع غنی آنتی ‏اکسیدان‏ ها هستند و این برای جلوگیری از پیری بسیار مفید است و از پیری زودرس جلوگیری می کند.گفتنی است که گیلاس ‏ها غذای متداولی در عصر حجر بوده‏ اند و باستان‏ شناسان بقایای هسته‏ های گیلاس را در بسیاری از غارها و صخره‏ های مسکونی ما قبل تاریخ یافته ‏‏اند.

انواع گیلاس را بشناسید
البته گیلاس شیرین (Prunus avium) یک میوه فصلی است که امروزه به غیر از مصرف تازه ی آن، می ‏توان به خوبی از میوه ی خشک آن و یا به صورت آب میوه استفاده نمود.جالب است بدانید که گروه‏ های گیاه شناختی زیر مجموعه درخت ‏های گیلاس شامل: درختان آلو، هلو، بادام و زرد‏آلو است و نه تنها از میوه درخت گیلاس، بلکه از شکوفه‏ ها و چوب آن نیز استفاده می‏ گردد.

گیلاس ، خواص گیلاس , فواید گیلاس , خاصیت گیلاس

بهتر است بدانید که برای این که ارزش این گیاه را بدانیم لازم  است بگوییم تمام قسمت ‏های این میوه یعنی: گوشت، دم، هسته، برگ و ساقه ی آن در طب و صنعت استفاده دارد.
گیلاس قرمز
اصولا همه ی ما از مصرف گیلاس تازه در یک روز گرم تابستانی لذت می‏ بریم؛ این میوه دارای چربی کم و فیبر زیاد است و اگر شما درمان های گیاهی را قبول داشته باشید، بدانید که گواتر مزمن با خوردن گیلاس تا حد زیادی کنترل می‏ شود و همچنین مانند یک عامل تخلیه و زهکشی در مجاری ادرار و لوله‏ های هاضمه کار می‏ کند و سنگ‏ ها را از بین می‏ برد و مصرف آن در حد مناسب به مبتلایان به دیابت و ورم مفاصل توصیه می ‏شود زیرا میوه‏ ای است که نشاسته ی کمی دارد و قندش برای افراد دیابتی زیان بار نخواهد بود(البته باز هم تاکید می شود که اگر به میزان توصیه شده توسط متخصص تغذیه مصرف شود).لازم به ذکر است که گیلاس همچنین مسکن اعصاب بوده، ملین است، خون را پاک و معده را نیز تمیز می ‏کند و جوشانده ی دم گیلاس برای دفع سنگ‏ های مثانه و تمیز کردن مجاری ادرار در طب تجربی مصرف دائم دارد و بسیار مفید است .

گیلاس ، خواص گیلاس , فواید گیلاس , خاصیت گیلاس

راهنمایی ‏های تغذیه ‏ای:
به یاد داشته باشید که چربی اشباع شده در گیلاس بسیار کم می باشد. کلسترول ندارد (مانند سایر گیاهان)، سدیم ندارد، فیبر خوراکی بالایی دارد، از ویتامین C بالایی در آن موجود است .

گیلاس ، خواص گیلاس , فواید گیلاس , خاصیت گیلاس

خوردن این میوه پر از خاصیت را به شما و کودکانتان نوصیه می کنیم .

به گزارش بی اس ام اس : این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم است که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.گیلاس حاوی ویتامین C است که در حفظ سلامت پوست، افزایش قدرت ایمنی، تشکیل بافت پیوندی و سلامت اعصاب نقش مؤثری دارد.گیلاس جزء میوه‌های کم کالری محسوب می‌شود و سرشار از پتاسیم و منیزیم است که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. مصرف گیلاس و سایر میوه‌های تازه که حاوی مقدار زیادی آب است، موجب حفظ سلامت بدن می‌شود.تمام واکنش‌هایی که در بدن صورت می‌گیرد، در حضور آب است. آب برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است و از بروز یبوست پیشگیری می‌کند، حتی موجب درمان یبوست می‌شود.اگر افراد نتوانند آب بنوشند می‌توانند، از موادی که دارای آب زیاد هستند، مثل میوه‌ها و سبزی‌ها به مقدار زیاد استفاده کنند که از این طریق آب به بدنشان می‌رسد.

گیلاس ، خواص گیلاس , فواید گیلاس , خاصیت گیلاس
گیلاس و میوه‌‌ها سرشار از فیبر هستند و برای حفظ سلامت و پیشگیری از سرطان می‌تواند، مفید باشد. همچنین در حفظ سلامت قلب – عروق و تعادل گردش خون بسیار مؤثر است و از یبوست پیشگیری می‌کند.

آب گیلاس ترش و راه چاره بی خوابی

به گزارش بی اس ام اس تحقیقات نشان می دهد نوشیدن روزانه آب گیلاس ترش می تواند شدت بی خوابی را کاهش دهد.تیمی تحقیقاتی مطالعات خود را در خصوص عادات خواب روی افراد سالمند انجام دادند.در این تحقیق افراد مورد مطالعه به مدت 2 هفته هر روز صبح و عصر آب گیلاس ترش خوردند و 2 هفته بعد از نوشیدنی دیگری بدون آب گیلاس استفاده کردند.پس از آن افراد اعلام کردند که در مقایسه با سایر نوشیدنی ها، پس از مصرف روزانه آب گیلاس، شدت بی خوابی آن ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.به طور کلی بیش از 40 میلیون نفر با مشکلات خواب درگیر هستند و 20 میلیون نفر هم دچار اختلال خواب هستند که سلامتی آن ها را به خطر می اندازد.محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که آب گیلاس طبیعی با داشتن ترکیبات بالای ملاتونین که یک آنتی اکسیدان طبیعی به شمار می رود به تنظیم چرخه خواب بدن کمک می کند.

گیلاس ، خواص گیلاس , فواید گیلاس , خاصیت گیلاس

ملاتونین به طور طبیعی در میزان کم در بدن ترشح می شود که باعث خواب آلودگی در شب و بیداری در طول روز می شود.قرص های خوابی که در بازار وجود دارد حاوی مقداری ملاتونین است که به بی خوابی افراد کمک می کند.مواد غذایی همچون گیلاس هم با داشتن این ترکیب، در تنظیم چرخه طبیعی خواب بدن و افزایش بازده خواب مؤثر است و زمان به خواب رفتن را کاهش می دهد.

در واقع به طور کلی ماده اولیه سرکه بالزامیک، انگور سفید است. البته در تولید آن می توان از مجموعه ای از میوه هایی مثل سیب، گیلاس، گلابی و زردآلو هم استفاده کرد.اما در پاسخ به این که این سرکه به چه نحوی تولید می شود، باید گفت وقتی میوه ها چیده می شوند، به وسیله ی دستگاه های مخصوصی تحت فشار قرار گرفته و آب آن ها گرفته می شود. آب انگور سفید یا سایر میوه ها حرارتی حدود ۸۰ درجه سانتی گراد (به مدت طولانی) می بینند تا در نهایت، برخی باکتری ها که در انگور موجود است، از بین برود.

گیلاس و توت فرنگی شیرین یا ترش، در درمان نقرس بسیار با اهمیت است. شما در حدود 10 تا 25 عدد گیلاس یا توت فرنگی در روز مصرف کنید.در واقع این میوه ها اگر تازه باشند بهتر است، ولی کنسرو شده هم ایرادی ندارد.

خواص آلبالو و گیلاس مثل هم است و مصرف آن اعصاب را آرامش می دهد، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

مصرف مقادیر متعادل آلبالو و گیلاس در دوره بارداری مفید بوده و مشکلی برای مادران باردار ایجاد نمیکند ولی بی خطر بودن دم آلبالو و مصارف دیگر از این میوه به اثبات نرسیده است.

گیلاس سرشار از استروژن است

نتایج پژوهشی که در Journal of Agricultural and Food Chemistry به چاپ رسیده است نشان می دهد که جذب آنتی اکسیدان زیاد حتی برای افرادی که دچار سکته ی مغزی شده اند بسیار مفید است. چون باعث بهبود عملکرد مغز و احیای سلول های عصبی می شوند. توصیه می کنیم برای جذب آنتی اکسیدان بیشتر مصرف آلو خشک، انگورها، آلو، مرکبات به خصوص پرتقال، گیلاس و آلبالو، کلم ها، اسفناج، بروکلی، فلفل دلمه ای، چغندر و پیاز را در الویت قرار دهید.

برای مقابله با اسید اوریک خون میوه و سبزیجات مفیدند. برای همین لازم است که میوه و سبزیجات زیاد و متنوعی در طول روز مصرف کنید. توصیه می‌کنیم مصرف گیلاس، توت فرنگی، انگور، کرفس، چغندر، آرتیشو، لوبیا سبز، سیب زمینی، سبزیجات برگ سبز و جعفری را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید. توصیه می‌کنیم همچنین ویتامین C و مواد غذایی سرشار از فیبر را دریابید. باید بدانید که فیبرها به دفع اوره کمک زیادی می‌کنند. برای مقابله با نقرس باید مایعات زیادی بنوشید.توصیه می‌کنیم آب، آب سبزیجات تازه و آب مرکبات را در الویت قرار دهید. لازم است که روزانه دو لیتر از این مایعات را میل کنید.

برای درمان زخم معده پرهیز از مصرف برخی خوراکی‌ها لازم است مانند(مثل غذاهای پرچربک، کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، زیتون، ماهی دودی و نمک، کاهش مصرف چای و قهوه و نوشابه‌های گازدار، دور کردن استرس و ناراحتی از خود، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع و بابونه.

گیلاس

  • ناصر غیاثوند

تعبیر خواب دریا طوفانی

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۲ ب.ظ

تعبیر خواب دریا | تعبیرخواب دریا | tabire khab

تعبیر خواب دریا و ماهی,تعبیر خواب دریای آرام,تعبیر خواب دریای طوفانی,تعبیر خواب دریا دیدن,تعبیر خواب دریا امام صادق,تعبیر خواب دریای مواج,تعبیر خواب دریا طوفانی,تعبیر خواب دریای طوفانی و مواج,تعبیر خواب دریاچه نمک,تعبیر خواب دریا و ماهی گرفتن,تعبیر خواب دریا پر از ماهی,تعبیر خواب دریای آرام و زیبا,تعبیر خواب دریای سیاه و طوفانی,تعبیر خواب شنا در دریای طوفانی,تعبیر دیدن دریای طوفانی در خواب,تعبیر خواب دریا طوفانی ابن سیرین,تعبیر خواب دیدن دریای متلاطم,تعبیر خواب دریا دیدن,تعبیر خواب دیدن دریا در شب,تعبیر خواب دیدن موج دریا,تعبیر خواب دیدن نهنگ در دریا,تعبیر خواب دریا امام صادق,تعبیر خواب دریای مواج,تعبیر خواب دریای خروشان,تعبیر خواب دریای مواج و طوفانی,تعبیر خواب دیدن دریا مواج,تعبیر دیدن دریای مواج در خواب,تعبیر خواب طوفانی شدن دریا

تعبیر خواب دریا , تعبیرخواب دریا , دریا در خواب دیدن

دیدن دریا در خواب یکی از متداول ترین خوابهاست.دریا در خواب در حالتهای طوفانی و آرام و مواج و پر از ماهی دیده میشود.اگر شما هم دریا در خواب دیده اید و دنبال تعبیر خواب دریا هستید این مطلب را به طور کامل بخوانید

تعبیر خواب دریا از دید مولف

تعبیر دیدن دریا همراه با ماهی و موجودات دریایی،رزق و روزی و نعمت است

تعبیر خواب دریای طوفانی با موج های بلند ،مشکلی بزرگ و زودگذر است

تعبیر خواب صخره و صدف و ستاره دریایی ، زندگی زیبا است

تعبیر خواب عروس دریایی وجود خطری در نزدیکی شماست

تعبیر خواب داشتن قایق در دریا زندگی رمانتیک و عاشقانه است

تعبیر خواب شنیدن صدای دریا داشتن زندگی معمولی است

تعبیر خواب قدم زدن در کنار دریا داشتن زندگی معمولی است

تعبیر خواب دیدن دریای سرخ ،مشکلات و سختی طولانی مدت است

تعبیر خواب دیدن دریای خشک شده ،مشکلات و سختی طولانی مدت است

تعبیر خواب جزر و مد دریا نشانه روزی است

تعبیر خواب قایق سواری در دریا نشانه مسافرت و خوشگذرانی است

تعبیر خواب دیدن دریای شور و دریای جنوب طول عمر است

تعبیر خواب دیدن دریا در باران و برف نعمت است

تعبیر خواب دریا و جنگل با هم شادی و سلامتی در زندگی است

تعبیر خواب غواصی در دریا این است که صاحب فرزند می شوید

تعبیر خواب دیدن دریای کم عمق این است که از سختی ها خسته شده اید و باید تلاشتان را بیشتر کنید

تعبیر خواب دریای یخ زده و یا جوشان این است که در بروز احساساتتان مشکل دارید و گاهی احساس ضعف می کنید

تعبیر خواب دیدن دلفین و نهنگ در دریا دوستی های پایدار است

تعبیر خواب دیدن کوسه در دریا این است که شما از اطرافیان خود می ترسید

تعبیر خواب دیدن دریای سیاه و گل آلود این است که باید بیشتر به حلال و حرام کارتان توجه کنید و سعی کنید حق کسی را ضایع نکنید

تعبیر خواب غرق شدن در دریا سختیها و مشکلات است

تعبیر خواب شکار از دریا ،رزق و روزی است

تعبیر خواب نشستن شن و ماسه دریا روی بدن شما این است که پس از عبور از سختیها به موفقیت می رسید

تعبیر خواب دریا از دید حضرت یوسف ع

تعبیر خواب دریا نشانه شانس و اقبال شماست همانطوری که دریا را در خواب میبینید چه خوب و چه بد

تعبیر خواب دریا از دید حضرت امام جعفر صادق ع

تعبیر دیدن دریا در خواب پادشاه است

اگر آب دریا صاف باشد پادشاه خوب و عالم است

اگر آب دریا تیره باشد پادشاه ظالم و گناهکار است

تعبیر خواب خوردن آب دریا این است که همان قدر که خورده عزت میابد

تعبیر خواب با شنا از آب دریا بیرون آمدن ، رهایی از زندان و خدمت پادشاست

تعبیر خواب غرق شدن در دریا و روی آب دریا ماندن این است که حرص در دنیا او را غرق کرده است

تعبیر خواب غرق شدن در دریا سپس بیرون آمدن از دریا این است که از حرص دنیا نجات میابد

تعبیر خواب نظاره کردن دریا از دور و نزدیک نشدن این است که به آرزویش نمیرسد

تعبیر خواب روی دریا بودن بدون خیس شدن این است که از آتش دوزخ ایمن می شود و کار دنیا برایش آسان می شود

تعبیر خواب دریا از دید محمد بن سیرین

اگر در خواب ببیند که از دریا آب گوارایی بخورد تعبیر خواب این است که که از پادشاه یا بزرگی نعمت و مال و منال به او میرسد

تعبیر خواب دیدن خوردن تمام آب دریا این است که پادشاهی تمام دنیا را بدست می گیرید و بعضی می گویند به اندازه ان آب بزرگی و مال بدست می آورد

تعبیر خواب دیدن کف دریا این است که منفعت بزرگی در راه است

اگر زنی در خواب کف دریا را به ماسه های ساحل ببیند لذات های دنیوی او را منحرف می کند

تعبیر خواب دریا از دید ابراهیم کرمانی

تعبیر خواب در دریا بودن این است که به خدمت پادشاه برسد یا مطیع مردی بزرگ شود

تعبیر خواب متحیر در دریا ماندن این است که خطری در کار او بوجود می آید

تعبیر خواب بیرون آمدن از دریا این است که غم هایش تمام می شود

تعبیر خواب خوردن آب دریا به غایت سرد است

اگر عالمی خواب دریا ببیند علمش زیاد می شود

تعبیر خواب خوردن آب گرم دریا این اس که گناه می کند

تعبیر خواب دیدن دریا به صورت بزرگ و طوفانی این است که او را خصمی بزرگ در پیش است و باید از آن بترسد

تعبیر خواب دریا از دید جابر مغربی

تعبیر خواب رفتن در آب دریا ، توفیق عبادت است

تعبیر بالا آمدن آب دریا زیاد شدن لشگر پادشاست

تعبیر خواب کم شدن آب دریا این است که لشگر پادشاه کم میشود

تعبیر خواب بی آب شدن آب دریاها و رودخانه ها این است که دارایی پادشاه خیلی کم می شود

تعبیر خواب خوردن آب دریا بدون پدید آمدن حالتی جدید،هلاک کردن پادشاه یا عالمی است

تعبیر خواب بلند شدن موج ها و تاریک شدن جهان از ابر این است که مردم آن منطقه گناهکارند

تعبیر خواب بلند شدن موج دریا یا شکار از دریا رزق و روزی حلال است و روزگارش خوب می شود

تعبیر خواب خوردن آب شور دریا این است که کار حلالش را رها می کند و سراغ کار حرام می رود

تعبیر خواب دریا از دید منوچهر مطیعی

در کتاب نفایس الفنون نوشته شده است که دریا پادشاه است ولی من معتقدم دریا فقط پادشاه نیست و در زمانهای مختلف دارندگان قدرت اسمشان تغییر کرده و میکند

تعبیر خواب دریا هر صاحب قدرت و شوکتی میتواند باشد

تعبیر خواب دریا طوفانی و ترسیدن از دریا ،ضرری است که از بزرگی میرسد

تعبیر خواب آرامش در کنار دریا این است که از بزرگی یودی می رسد

تعبیر خوردن تمام آب دریا در خواب این است که به شوکت و عظمت بزرگی می رسد

تعبیر خواب راه رفتن روی آب دریا ورود در کاریست که احتمال لغزش و سقوط در آن فراوان است اما در نهایت موفق میشود

عده ای از معبران گفته اند که تعبیر خواب در کنار دریا بودن و منظره دریای پر تلاطم را نگاه کردن ،بیماری فرزندان است

تعبیر خواب بیرون آمدن از کشتی و قدم نهادن در ساحل شفای بیماری فرزند یا عزیزی است

تعبیر خواب غرق شدن در دریا این است که گرفتار مشکلاتی میشوید

تعبیر خواب بودن در کشتی در دریای آرام این است که در زندگی امنیت و آرامش دارید

تعبیر خواب دریا از دید لوک اویتنهاو

تعبیر خواب کشتی رانی در دریا این است که شهامت ریسک کردن را دارید

تعبیر خواب غرق شدن در دریا این است که به بدبختی دچار می شوید که به دست خود موجب شده اید

تعبیر خواب دریای آرام ، شادمانی است

تعبیر خواب دریای متلاطم ، ناراحتی و غصه است

تعبیر خواب افتادن در دریا ، ضرر و زیان ، بدبختی است

تعبیر دیدن دریای شفاف در خواب، شادمانی است

تعبیر دیدن دریای مواج در خواب نیکبختی در تمام اموری که در آن گام برمیدارید است

 تعبیر خواب دریازدگی ، مشکلات جسمی است

تعبیر خواب دریا از دید آنلی بیتون

تعبیر خواب شنیدن صدای دریا و موج این است که زندگی بی روحی دارید

تعبیر خواب دیدن دریا این است که آرزوهای بی ثمری را دارید

اگر زنی در خواب ببیند با شوهرش در دریا شنا می کند تعبیرش این است که به نخستین آرزوهای خود میرسند

تعبیر خواب دختری که خود را دریاچه ای گل آلود و خروشان ببیند این است که در زندگی دچار تحولاتی می شود

تعبیر خواب مسافرت از دریا این است که مزد کارهای سخت خود را میگیرید

تعبیر خواب گرفتاری در دریا در حین مسافرت این است که گرفتار عشق های دروغین میشود

تعبیر خواب دریا | دریا در خواب دیدن | تعبیر خواب

  • ناصر غیاثوند

وازلین

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۲۱ ق.ظ

خواص “وازلین” برای مژه و دور چشم و ابرو و پوست

,وازلین,وازلین چیست,وازلین برای مژه,وازلین برای دور چشم,وازلین برای ابرو,وازلین برای پوست صورت,وازلین برای مو,وازلین برای موی سر,وازلین برای جوش صورت,وازلین بهداشتی,وازلین چیست,ترکیبات وازلین چیست,روغن وازلین چیست,وازلین از چیست,گاز وازلین چیست,Vaseline چیست,وازلین برای چیست,خواص وازلین چیست,وازلین طبی چیست,وازلین برای مژه ها,وازلین برای مژه خوبه,خواص وازلین برای مژه,وازلین برای تقویت مژه,وازلین برای رشد مژه,وازلین برای بلندی مژه,وازلین مژه,فواید وازلین برای مژه,خاصیت وازلین برای مژه,خواص وازلین برای دور چشم,وازلین دور چشم,کرم وازلین برای دور چشم,وازلین برای چروک دور چشم,فواید وازلین برای دور چشم,استفاده از وازلین برای دور چشم,وازلین برای ابرو مفید است,وازلین برای ابرو خوب است,وازلین برای ابروها,وازلین برای رشد ابرو,خاصیت وازلین برای ابرو,وازلین برای تقویت ابرو,وازلین ابرو,وازلین ابرو,روغن وازلین برای ابرو,وازلین برای پوست صورت نوزاد,فواید وازلین برای پوست صورت,خاصیت وازلین برای پوست صورت,ایا وازلین برای پوست صورت مناسب است,آیا وازلین برای پوست صورت خوب است,استفاده از وازلین برای پوست صورت,وازلین و پوست صورت,وازلین برای پوست صورت,استفاده وازلین برای پوست صورت,وازلین برای موژه,وازلین برای موخوره,وازلین برای موها,روغن وازلین برای مو,فواید وازلین برای مو,خواص وازلین برای موی سر,وازلین مو,وازلین مو,وازلین برای رشد مو,استفاده از وازلین برای موی سر,وازلین و موی سر,وازلین و جوش صورت,وازلین بهداشتی ساج,وازلین بهداشتی,قیمت وازلین بهداشتی,فروش وازلین بهداشتی,محصولات بهداشتی وازلین,تولید وازلین بهداشتی,مصارف وازلین بهداشتی,کاربرد وازلین بهداشتی,خواص وازلین بهداشتی

   وازلین , وازلین چیست , وازلین برای مژه , وازلین برای دور چشم , وازلین برای ابرو , وازلین برای پوست و جوش صورت

تأثیرات باورنکردنی وازلین در زیبایی :

راههای زیادی برای مصرف از وازلین در زیبایی و آرایش صورت وجود دارد. وازلین یک محصول بهداشتی با کارکردهای بسیار است که خیلی با ارزشتر از آن است که فکر کنید. در واقع وازلین می‌تواند جاگزین خیلی از محصولات آرایشی گران‌قیمت شود. با وازلین می‌توانید لبها و گونه‌های زیباتری داشته باشید و همینطور استفاده‌های بسیار دیگر. دراین مطلب به  کارکرد وازلین در زیبایی و آرایش می پردازم که امیدوارم شما هم از آنها نتیجه بگیرید.

وازلین , وازلین چیست , وازلین برای مژه , وازلین برای دور چشم , وازلین برای ابرو , وازلین برای پوست و جوش صورت

خواص وازلین در زیبایی صورت :

  1. وازلین لب ها را شاداب و برجسته می کند.
  2. وازلین مژه‌ها را ضخیم‌تر و پرپشت‌تر میکند.
  3. از وازلین به عنوان سایه چشم استفاده کنید.
  4. وازلین گونه‌ها را  برجسته و زیبا می کند.

  5. وازلین , وازلین چیست , وازلین برای مژه , وازلین برای دور چشم , وازلین برای ابرو , وازلین برای پوست و جوش صورت

استفادهای که از وازلین می شود :

  1. برای پاک کردن آرایش به جای استفاده از پاک کننده های آرایشی فانتزی،کمی روغن وازلین به توپ پنبه ای زده و آرایش خود را پاک کنید.
     
  2. استفاده در بیرون آوردن زیور آلات تنگ کمی از  وازلین را  به گوشواره   بزنید بدون درد سر می توانید آن  را خارج کنید . همچنین می توانید برای دستبند و یا حلقه تنگ هم استفاده کنید.
  3. برای صاف کردن  و تقویت موها روغن وازلین برای موخوره خوب است و همچنین موهای فرفری را  صافتر میکند.
  4. درخشان کردن کیفاگر کیف پولکهنه و رنگ پریده شده، آن را با وازلین تمیز کنید.
  5. براق کردن کفش چرم کفش چرم را براق میکند.
  6. اگر  بر روی یک پروژه هنری که شامل نقاشی بر روی فلز یا چوب و سطوح خاص است به قسمتهای طراحی کمی وازلین بزنید.

وازلین

  • ناصر غیاثوند

چربی خون

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۶ ب.ظ

علائم و درمان و کاهش “چربی خون” بالا

چربی خون,چربی خون بالا,چربی خون چیست,چربی خون به انگلیسی,چربی خون نرمال چند است,چربی خون نرمال,چربی خون بالا+علائم,چربی خون,چربی خون علائم,چربی خون چیست,چربی خون بالا و درمان آن,چربی خون بالا در بارداری,چربی خون بالا و سرگیجه,چربی خون بالا در کودکان,چربی خون بالا چه علائمی دارد,چربی خون بالا علایم,چربی خون بالا و سردرد,چربی خون بالا درمان,چربی خون چیست,علایم چربی خون چیست,علائم چربی خون چیست,چربی بد خون چیست؟,علت چربی خون چیست,نشانه چربی خون چیست,عوارض چربی خون چیست,درمان چربی خون چیست,چربی خون به انگلیسی چی میشه,چربی خون به انگلیسی,چربی خون طبیعی چند است,حد نرمال چربی خون چند است,چربی خون نرمال,چربی خون نرمال چقدر است,چربی خون نرمالش چنده,چربی خون نرمال باید چند باشد,چربی خون نرمال چنده,چربی خون طبیعی,چربی خون طبیعی چقدر است,میزان چربی خون نرمال,چربی خون بالا عوارض,چربی خون بالا درمان گیاهی,چربی خون بالا و درمان,علائم چربی خون بالا چیست؟,علائم چربی خون بالا,چربی خون بالا,چربی خون و علائم آن,چربی خون چه علائمی دارد,چربی خون علائم و درمان,علائم چربی خون بالا در بدن,علایم چربی خون در بدن,علائم چربی خون چیست؟,علت چربی خون چیست؟,عوارض چربی خون چیست,نشانه های چربی خون چیست

علائم و درمان و کاهش چربی خون بالا

به گزارش بی اس ام اس تو کلسترول به دو نوع «اِچ دی اِل» و «اِل دی اِل» تقسیم می‌شود که اولی خوب و دیگری بد است. بالا رفتن مقدار کلسترول و یا تری‌گلیسرید خون از مقدار طبیعی آنها چربی خون را موجب می‌شود. تری گلیسیرید، چربی موجود در غذا است که اگر کالری زیادی وارد بدن شود، بدن مقدار اضافی کالری را به تری گلیسیرید تبدیل کرده و در سلول های چربی ذخیره می کند. این پدیده معمولاً با بیماری‌هایی چون کم کاری تیروئید، برخی بیماری‌های کبد و کلیه، دیابت، چاقی، اعتیاد به الکل و ایدز همراه است.

علائم چربی خون ؛ سرگیجگی، تعریق زیاد، گزگز کردن پاها، غلظت خون، سوزش در نقاط مختلف بدن، ورم صورت، خشکی و تلخی دهان.

عوامل چربی خون ؛ کمبود مصرف غذاهای حاوی فیبر(مثل هویج)، افزایش غذاهای چرب در برنامه غذایی، انوع نوشابه‌ها و سس‌ها، یبوست، استرس و کمبود فعالیت‌های بدنی.

درمان چربی خون ؛ ورزش کردن و دویدن، کاهش وزن، سیگار نکشیدن، مصرف روغن‌های خوب و مناسب(مثل روغن زیتون تصفیه شده، روغن حیوانی و روغن کنجد)، اجتناب از مصرف زیاد برخی مواد غذایی(مثل سیب زمینی، آرد، شکر، برنج سفید و…)، حجامت، استفاده از گوشت سفید، سیر، شوید، شاهتره، کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید، عناب، قره قات، بنفشه، انار، اسپرزه، کدو، خیار، ترشک، بر هندی، کاهو و تخم کاهو، قدومه، سپستان و سماق.

به خاطر داشته باشید که پیروی کردن از رژیم غذایی نامناسب می تواند خطر بروز سکته مغزی را افزایش دهد. مصرف بیش از اندازه چربی و کلسترول می تواند سبب ضخیم شدن رگ های خونی شود. مصرف بیش از اندازه نمک ممکن است سبب بروز بیماری فشار خون شود. مصرف بیش از اندازه کالری سبب بروز اضافه وزن و چاقی می شود. با پیروی کردن از رژیم غذایی حاوی سبزیجات، میوه، غلات و ماهی می توان از بروز سکته مغزی جلوگیری کرد.

لاغری با استفاده از دارچین. نوشیدن چای قاصدک به طور منظم می تواند به کاهش وزن کمک کند. ادرار یک پروسه است که تقریبا 5-10٪ از چربی بدن ما  را تشکیل میدهد. باز آنجا که از خواص مدر قاصدک دفع چربی از بین رفته و کاهش وزن است

لازم به ذکر است که  علف لیمو تصفیه کننده کبد، کلیه، لوله گوارش، مثانه و لوزالمعده است. در واقع علاوه بر آن، در کاهش میزان اسید اوریک، کلسترول و چربی‌های اضافه نیز موثرو نافع است

گل ساعتی برای کاهش چربی خون و کلسترول مفید است

عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید و نافع بوده و در درمان یرقان، سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی‌اشتهایی، تهوع، اسهال خفیف یا یبوست، نارسایی کبد، دفع مزمن آلبومین و کم‌خونی بعد از جراحی موثر و مفید بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌ نماید.

تنگی عروق کرونر و سکته‌های قلبی وابسته به عوامل مختلف مثل بالا بودن چربی خون است.

ممکن است برخی افراد دچار سکته قلبی شوند بدون اینکه مبتلا به دیابت ، چربی خون و یا فشار خون باشند و یا حتی بدون اینکه سیگاری باشند . عاملی که در این افراد باعث سکته‌ی قلبی زودرس می‌شود این است که ممکن است در این افراد HDL یا چربی خوب پایین باشد .

منابع:

سایت خبری تحلیلی عصر ایران

طب شیعه

چربی خون

  • ناصر غیاثوند

خرخر کردن

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۱۰ ب.ظ

خرخر کردن در خواب و خطرات آن

خرخر کردن در خواب,بیماری خرخر کردن در خواب,خرخر کردن در خواب در بارداری,علائم خرخر کردن در خواب,درمان خرخر کردن در خواب,درمان خرخر کردن در خواب با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان خرخر کردن در خواب,خرخر کردن در خواب را چگونه درمان کنیم,خرخر کردن در خواب در کودکان,خرخر کردن در خواب در بزرگسالان,خرخر کردن در خواب در نوزادان,خرخر کردن در خواب در بهار,خرخر کردن در خواب در تابستان,خرخر کردن در خواب در پاییز,خرخر کردن در خواب در زمستان,آشنایی با خرخر کردن در خواب,همه چیز در مورد خرخر کردن در خواب,خرخر کردن در خواب واگیردار است,خرخر کردن در خواب و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان خرخر کردن در خواب

علت و درمان خرخر کردن در خواب

 

به گزارش بی اس ام اس از آفتاب :هیچ کس فکرش را نمی کرد که خرخر کردن در خواب، این همه درد سر به دنبال داشته باشد.لابد می گویید: چه درد سری؟! فوق فوقش اگر صدای خرخرتان خیلی بلند باشد، ممکن است روابط شما با همسرتان دچار مشکل شود! آن هم به این خاطر که همسر مهربان، برای خلاصی از موزیک ناموزونی که خوابش را به هم زده، مجبور می شود چند بار در شب بیدارتان کند.اما نه.

علت و درمان خرخر کردن در خواب

درد سر خرخر به همین جا ختم نمی شود. بلای دیگری را محققان مطرح کرده اند; این که ممکن است مبتلا به برونشیت مزمن شوید; بیماری ای که با سرفه های ناجور و گاهی سختی تنفس خود را نشان می دهد.هنوز معلوم نیست چرا خرخر کردن موجب برونشیت مزمن می شود; اما محققان معتقدند کسانی که ۵ شب در هفته یا کمتر، خرخر می کنند، ۲۵ درصد بیشتر از کسانی که خرخر نمی کنند، دچار برونشیت می شوند.این احتمال در کسانی که ۶ یا ۷ شب هفته خرخر می کنند تا ۶۸ درصد بیشتر است.این محققان می گویند احتمال دارد لرزش راه های هوایی فوقانی و فشار آمدن به آن در اثر خرخر علت ایجاد این التهاب در برونش ها (برونشیت) باشد. جدای از این عارضه، ممکن است خرخر خود نشانه ای از یک مشکل جدی باشد. مشکلی که به آن “آپنه خواب” یا “قطع تنفس هنگام خواب” می گویند. جالب است بدانید خرخر یک نشانه یا نوعی فریاد کمک خواستن است. نشانه ای که خبر از تلاش یک انسان برای نفس کشیدن می دهد.خرخر صدای خروج هوای بازدم است که حین خواب به سختی سعی می کند راه خود را از میان مجاری هوایی فوقانی به بیرون باز کند.این گونه نفس کشیدن تلاطمی در مجاری هوا ایجاد می کند که باعث لرزش بافت اطراف شده و صدای خرخر را تولید می کند.وقتی از خواب سبک وارد خواب عمیق می شویم، عضلات سقف دهان (کام نرم)، زبان و گلو شل شده و به راحتی دچار لرزش می شوند.به همین علت هرچه انسداد راه هوایی بیشتر باشد، صدای خرخر هم بلندتر است. اگر چه آمار نشان می دهد ۴۵ درصد بزرگسالان خرخر کرده و شیوع آن در مردان بیش از زنان است، اما حتی کودکان هم از این قضیه در امان نیستند.خرخر کردن علل مختلفی دارد که بعضی از آنها دلایل ساختاری هستند، مثلا: شکل فک، بزرگ بودن زبان یا زبان کوچک، کام نرم و لوزه ها در فرد. البته علت های خارجی مانند چاقی و سیگار کشیدن هم هست که راحت تر می توان آنها را کنترل کرد. گاهی هم التهاب و آلرژی که باعث پر شدن سینوس از ترشحات می شود، عامل این خرخر است. اما مهم ترین عاملی که باعث خرخر می شود، قطع تنفس هنگام خواب است.

علت و درمان خرخر کردن در خواب
آیا به شما گفته اند که شب ها بلند بلند خرخر می کنید؟ آیا وقتی از خواب بیدار می شوید باز هم احساس خستگی می کنید؟ آیا در طول روز هم خواب آلوده اید؟ شاید شما هم دچار “آپنه خواب” هستید. آپنه کلمه ای یونانی به معنی (بدون نفس) است. در این حالت بافت گلو، مسیر هوا را بسته و جلوی نفس کشیدن را می گیرد.مشخصه این مشکل، خر و پف با صدای بلند است که حدود ۱۰ ثانیه سکوت به دنبال دارد. در واقع کمبود اکسیژن و افزایش دی اکسید کربن باعث بیدار شدن فرد (هر چند کوتاه که حتی خودش متوجه نشود!) و بازکردن راه هوایی به ضرب و زور یک خرناس بلند شده و سپس دوباره همین مراحل تکرار می شود. در طول شب این حالت ۲۰ تا ۳۰ بار در هر ساعت تکرار می شود. به همین علت است که این افراد معمولا خواب عمیق و کافی در شب نداشته و روزها احساس خستگی می کنند.

البته آپنه خواب دو علت دارد:

علت انسدادی که پیش تر توضیح دادیم و علت مرکزی که در آن مغز توانایی فرستادن پیام صحیح به عضلات برای کنترل تنفس را ندارد. (نوع مرکزی خیلی نادر است و در بیماران نارسایی قلبی و سکته مغزی یا در کسانی که در ارتفاعات زندگی می کشند رخ می دهد.) بد نیست بدانید خرخر متناوب شایع ترین علامت در نوع انسدادی بیماری است، در حالی که در نوع مرکزی، از خواب پریدن با تنگی نفس شایع تر است. وزن زیاد، زیاد بودن اندازه دور گردن ، فشار خون بالا، دیابت، سن بالا، مرد بودن، بزرگی لوزه ها، احتقان بینی و در نتیجه تنگی راه هوایی، سابقه خانوادگی قطع تنفس در خواب، سیگار کشیدن، مصرف داروهای خواب آور و الکل، همه از عوامل مستعد کننده این بیماری اند.

علت و درمان خرخر کردن در خواب

از آنجا که مبتلایان، متوجه خرخر و از خواب پریدن خود نمی شوند، به پزشک هم مراجعه نمی کنند، مگر اینکه کسی به آنها گوشزد کند یا اینکه خواب آلودگی روز بعد آنها را آزار داده و به مطب دکتر بکشاند. به همین علت علاوه بر بررسی در آزمایشگاه (پلی سومنوگرافی) به تازگی از آزمایش در خانه هم برای تشخیص این مشکل استفاده می شود. این تست ها شامل بررسی الگوی خواب و اندازه گیری فعالیت قلب و ریه و مغز در کنار حرکات اندام ها در خواب است. علاوه بر این از روش اندازه گیری اکسیژن خون هم استفاده می شود. برای موارد خفیف این بیماری، کافی است روش زندگی خود را تغییر دهید(مثلا وزن کم کرده و سیگار نکشید).اما وقتی که این کارها تاثیری نداشت، پزشک ممکن است به شما توصیه کند از وسایل خاصی برای باز نگه داشتن مجاری هوایی خود استفاده کنید.یکی از این وسایلCPAP است، یعنی وسیله ای که به طور مداوم فشار مثبت در مسیر هوا ایجاد می کند تا هوا به راحتی از بینی شما خارج شود. البته استفاده از این وسیله برای همه افراد راحت نیست. عده ای ترجیح می دهند از وسیله ای در دهان استفاده کنند که فک را جلو نگه داشته و راه تنفس را باز نگه دارد.در عده ای دیگر نیز با جراحی، بافت اضافی را که راه تنفس شان را گرفته خارج می کنند.

خُرخُر درمان می شود

به گزارش بی اس ام اس بسیاری از بیماران که از خرخر کردن شبانه رنج می برند، از درمان قطعی آن نا امید هستند اما باور کنید این درمان ناممکن نیست . بسته به علت خرخر درمان آن هم متفاوت خواهد بود. طبیعی است برای کسی که دارای اضافه وزن است کاهش وزن بسیار سودمند خواهد بود. اگر خرخر با وقفه تنفسی همراه نباشد با اقدامات ساده به میزان زیادی می توان از شدت آن کاست، ولی اگر خرخر شدید باشد و با وقفه تنفسی نیز همراه باشد معمولا با این مراقبت ها مشکلات برطرف نمی شود و ممکن است نیاز به جراحی باشد.اقداماتی را که در موارد خرخر خفیف به بیماران توصیه می کنیم به شرح زیر است:اگر بیمار دچار اضافه وزن است در جهت کاهش وزن خود اقدام کند. ترک مصرف سیگار

علت و درمان خرخر کردن در خواب

 اصلاح وضعیت خواب: در حالت طاق باز خرخر تشدید می شود. اگر فردی که خرخر می کند عادت دارد طاق باز بخوابد باید کاری کنیم که حتما به پهلو بخوابد. برای این کار روش هایی وجود دارد مثلا به پشت پیراهن وی جیبی دوخته و داخل این جیب وسیله ای مثل توپ تنیس قرار داده می شود. وقتی بیمار طاق باز بخوابد توپ ناراحتش می کند و نتیجتا فرد به طور ناخودآگاه غلت زده و به پهلو خواهد خوابید.استفاده از گشادکننده سوراخ بینی: این کار برای کسانی که علت خرخرشان انسداد بینی است و انسداد بینی آنها به نحوی است که با عمل جراحی قابل اصلاح نیست یا این که بیمار تمایلی به عمل ندارد. این گشادکننده وسیله ای است که سوراخ های بینی را از هم باز کرده و باعث خواهد شد، انسداد هنگام خواب کمتر شده و مریض راحت تر باشد. این وسایل را می توان از داروخانه ها تهیه نمود. استفاده از ماسک: ماسک برای کسانی است که قادر به استفاده از گشادکننده ها نیستند. عملکرد ماسک بدین صورت است که هوا با فشار بیشتری وارد بینی شده و این فشار مسیر داخل بینی را باز می کند. اشکال ماسک این است که ممکن است تحمل آن برای بیمار راحت نباشد.جراحی: روش نهایی در درمان خرخر جراحی است. اگر کسی با اقدامات گفته شده نتیجه نگرفت مرحله آخر جراحی است. جراحی: این عمل با دو روش ساده و رایوفرکونسی قابل انجام است. نام این عمل فارنگوپالاتواولوپلاستی است. در این عمل لوزه ها برداشته شده و چین قدامی و خلفی لوزه به یکدیگر دوخته می شود. سپس زبان کوچک مقداری کوتاه می شود و نهایتا کام نرم در چند نقطه با استفاده از رادیو فرکونسی یا کوتر تحریک می شود. این کار باعث سفتی و جمع تر شدن کام نرم می شود. معمولا این عمل به میزان زیادی کمک کننده است و مشکل بیمار را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

خرخر کردن در خواب و خطرات آن

  • ناصر غیاثوند

بوی بد پا و کفش

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۹ ق.ظ

علت و رفع و درمان “بوی بد پاها و کفش”

بوی بد پا,بوی بد پا و کفش,بوی بد پا ویکی,بوی بد پا,بوی بد پای زنان,بوی بد پای مردان,بوی بد پای دختر,بوی بد پا نشانه چیست,بوی بد پا در زنان,بوی بد پا درمان,رفع بوی بد پا و کفش,از بین بردن بوی بد پا و کفش,درمان بوی بد پا و کفش,بوی بد پا در کفش,راههای از بین بردن بوی بد پا و کفش,برای رفع بوی بد کفش و پا,بوی بد پاها,بوی بد پای زن,علت بوی بد پای زنان,بوی بد لای پای مردان,علت بوی بد پا در زنان,دارو برای درمان بوی بد پا,درمان بوی بد پا,درمان بوی بد پا با طب سنتی,راههای درمان بوی بد پا,روش درمان بوی بد پا,درمان قطعی بوی بد پا,درمان گیاهی بوی بد پا,درمان رفع بوی بد پا,درمان خانگی بوی بد پا

علت و رفع و درمان بوی بد پاها و کفش

به گزارش بی اس ام اس سیستم بدن اینگونه است که باکتری‌های موجود در عرق، از پوست مرده زیر جوراب تغذیه کرده و در نتیجه بوی بدی را متصاعد می سازند.

عوامل؛ محیط گرم و مرطوب داخل کفش، وجود باکتری‌ها در کفش، استرس و تعریق.

درمان بوی بد پا ؛ تعویض مرتب کفش و جوراب، استفاده از پودر ضد قارچ، پوشیدن جوراب نایلونی، استفاده از کفی‌های بوگیر در کفش، پوشیدن کفش چرمی، شستن پا با چای، استفاده از ضد عرق، شستن مرتب پا، انتخاب کفش مناسب در فصل گرما، شستن پا با مخلوط یک فنجان سرکه در یک لیتر آب به مدت پانزده دقیقه و دو بار در هفته، گذاشتن پا در محلول پرمنگنات پتاسیم به مدت چند دقیقه در روز(جهت درمان اگزمای عفونی. نکته: این محلول موجب قهوه‌ای شدن موقتی پا می‌شود.)، سه بار گذاشتن پاها در آب داغ و سپس آب سرد(جز در افراد دیابتی و کسانی که جریان خون در بدنشان با مشکل مواجه می‌شود.)، آغشته کردن انگشتان پا ببه مقداری پودر تالک(پودر بچه) و اجتناب از خوردن غذاهای پر ادویه و تند.

علت و رفع و درمان بوی بد پاها و کفش

برای از بین بردن بوی پاها و کفش هایتان به توصیه های زیر عمل کنید:

۱- بیرون و داخل کفش تان را با مواد شوینده، بشویید.

۲- شب قبل، داخل کفش تان کمی جوش شیرین بریزید. فردا قبل از پوشیدن کفش، آن را بتکانید تا پودرها بریزند. سپس کفش تان را بپوشید.

۳- داخل کفش، کمی جوش شیرین بریزید. سپس کفش را داخل یک کیسه نایلونی بگذارید و داخل فریزر قرار دهید. جوش شیرین، بوی بد کفش را از بین می برد و سرما باکتری های مولد بو را می کشد.

۴- داخل دو جوراب کهنه، جوش شیرین پُر کنید و سر آنها را گره بزنید. داخل هر کفش یکی از این جوراب ها را قرار دهید تا بو را از بین ببرد. این کار نسبت به پاشیدن جوش شیرین در داخل کف، کثیف کاری کمتری دارد و برای مدت طولانی تری بوی کفش را از بین می برد.

۵- هر روز داخل کفش تان مواد ضدعفونی کننده یا بو زدا بپاشید، مخصوصا از آنهایی که مخصوص بوی بد پا هستند.

۶- کمی الکل ضد عفونی کننده داخل یک شیشه ی عطر خالی بریزید و به سطح داخلی کفش بودار بپاشید. سپس کفش را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. کمی هم جوش شیرین داخل کفش بریزید تا هر نوع بوی باقیمانده را از بین ببرد.

۷- از پودرهای مخصوص رفع کننده بوی بد پا که در داروخانه ها می فروشند، برای پاها و کفش هایتان استفاده کنید.

۸- از کفی های از بین برنده بو در کفش تان استفاده کنید. این کفی ها، پاهای شما را خشک نگه می دارند و جلوی رشد باکتری های مولد بو را می گیرند.

۹- پاهای تان را با صابون بشویید. هنگام شستن دقت کنید تا لای انگشتان پاهای تان نیز به خوبی تمیز شوند. بعدا پاها را کاملا با پارچه یا حوله خشک کنید.

۱۰- اگر پاهای تان خیلی عرق می کنند، برای کاهش رطوبت پاهای تان از ضد تعریق ها استفاده کنید. سعی کنید از ضد تعریق های مخصوص پا استفاده کنید تا از ضد تعریق های مخصوص زیر بغل.همچنین برای کاهش رشد باکتری ها در پاهای تان از ژل های ضد باکتری استفاده کنید، یا برای جلوگیری از ایجاد مشکل «پای ورزشکاران» از پودرهای ضد قارچ استفاده کنید.

۱۱- هر وقت کفش می پوشید، حتما جوراب هم بپوشید. جورابی بپوشید که عرق پا را جذب کند مثل جوراب نخی. جوراب پلاستیکی یا نایلونی نپوشید، زیرا عرق پا را به خوبی نمی گیرد. اگر پاهای تان خیلی عرق می کنند، یک یا دو بار در روز جوراب هایتان را عوض کنید.

۱۲- کفشی بپوشید که امکان تبادل هوا داشته باشد؛ مثل صندل یا کفش های پارچه ای و سوراخ دار. برای کاهش باکتری های مولد بوی بد، باید پاهایتان را از کفش در آورید تا هوای آزاد به آنها بخورد.

۱۳- دو روز پشت سر هم یک کفش را نپوشید تا حداقل ۲۴ ساعت هوا بخورد.

۱۴- بعد از این که فعالیت زیادی داشتید و پاهای تان خیلی عرق کردند، کفی کفش تان را در آورید و ۲۴ ساعت در هوای آزاد قرار دهید. همچنین اگر داخل کفش تان خیس شده بود، بایستی کفی آن را در آورید تا خشک شود.

۱۵- همیشه پاها و کفش هایتان را خشک نگه دارید. اگر پاهای شما خیس بود، قبل از پوشیدن کفش، حتما آنها را خشک کنید. همچنین می توانید پودر تالک یا نشاسته ذرت در داخل کفش هایتان بریزید تا رطوبت اضافی را جذب کند.

علت و رفع و درمان بوی بد پاها و کفش

* توصیه ها:

۱- اگر کفش هایتان را بدون جوراب می پوشید، داخل آن کمی پودر تالک بپاشید تا عرق پا را بگیرد.

۲- اگر در یک روز بارانی یا به هر دلیلی کفش تان خیس شد، قبل از استفاده مجدد اجازه دهید کفش ها کاملا خشک شوند.

۳- مواد ضد بوی پا ، ژل های ضد باکتری و پودرهای ضد قارچ را از داروخانه می توانید تهیه کنید.

منابع:

سایت پزشکان برون مرز

تبیان

بوی بد پا و کفش

  • ناصر غیاثوند

سرخک

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۷ ب.ظ

علائم بیماری “سرخک” در نوزادان و کودکان و بزرگسالان

سرخک,سرخکان,سرخک در بزرگسالان,سرخک کودکان,سرخک به انگلیسی,سرخک در نوزادان,سرخک چیست,سرخک و سرخجه,مرض سرخکانسرخک کودکان,سرخک در کودکان,درمان سرخک کودکان,علائم سرخک کودکان,بیماری سرخک کودکان,سرخک در کودکان زیر یکسال,عکس سرخک کودکان,تصاویر سرخک کودکان,نشانه های سرخک کودکان,سرخک در نوزادان,علائم سرخک در نوزادان,درمان سرخک در نوزادان,بیماری سرخک در نوزادان,عوارض سرخک در نوزادان,سرخک نوزادان,علایم بیماری سرخک در نوزادان,سرخک چیست,بیماری سرخک چیست,علائم سرخک چیست,واکسن سرخک چیست,علایم سرخک چیست,سرخک و سرخجه در بارداری,سرخک و سرخجه در کودکان,سرخک و سرخجه,علائم سرخک و سرخجه,علائم سرخک و سرخجه در کودکان,تفاوت سرخک و سرخجه,علائم سرخک و سرخجه,فرق سرخک و سرخجه,واکسن سرخک و سرخجه

علائم بیماری سرخک در نوزادان و کودکان و بزرگسالان

به گزارش بی اس ام اس سرخک یک بیماری ویروسی است که بصورت بیماری عفونی در می‌آید. ویروس این بیماری از راه تنفس هوای آلوده به این ویروس وارد دستگاه تنفس گشته و شخص را آلوده می‌سازد. بیشتر بچه‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند تا افراد بزرگ. هر کس یکبار به این بیماری مبتلا گردد برای همیشه در برابر آن مصونیت پیدا می‌کند.

علائم سرخک؛ تب معمولاً زیاد و حدود 40 یا 41 درجه به مدت هفت روز، ترشح از بینی مانند حالت سرماخوردگی، سرفه با گرفتکی بینی و عطسه و گلودرد معمولاً بدون خلط، ورم ملتحمه همراه با قرمزی چشم، ترس از نور، کوفتگی شدید و پیدا شدن جوش‌های قرمز آجری رنگ بعد از سه روز.

درمان سرخک؛ از داروهایی تسکین‌دهنده سرفه، داروهای شستشوکننده چشم و آسپرین برای نقصان تب و برای باز کردن بینی از قطره‌های بازکننده بینی استفاده می‌شود. برای جلوگیری از عفونت‌های ثانویه مانند ابتلای به سینه پهلو و… نیز از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌گردد.

اطباء سنتی معالجه سرخک را نظیر معالجه سرخجه، مزاج این بیماری را گرم دانسته و بیمار را از خوردن داروها و غذاهای گرم منع نموده‌اند. بعلاوه مصرف مسهل یا داروهای ملین را نیز بسیار مضر دانسته و نوشته‌اند که باید به این گرنه افراد داروهای سرد مزاج و قابض داده شود. مانند تخم خشخاش، تخم کاهو، تخم گشنیز، بنفشه، نیلوفر، عناب و سپستان از هر کدام برای خردسالان یک مثقال و برای بزرگسالان دو مثقال اخذ و جوشانده و روزی دو وعده و چند رو زبه مریض داده شود. برنج نیز غذای مناسبی برای درمان آن می‌باشد.

اما پیشگیری از ابتلاء به بیماری سرخک لازم است برای بچه‌ها تلقیح واکسن تجویز گردد مشروط بر آنکه بعد از هفت تا پانزده ماهگی انجام شود. (نظر متخصصین در اینباره متفاوت است)

منبع:

کتاب طب سنتی سینا، سید مهدی خسروی

سرخک

  • ناصر غیاثوند

دست درد

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۳۲ ب.ظ

علت و درمان “دست درد” عصبی

دست درد,دست درد عصبی,دست درد در دوران بارداری,دست درد شدید,دست+درد+درمان,دست درد در بارداری,دست درد در دوران بارداری,دست درد راست,دست درد ترامادولی,دست دردست,دست درد عصبی,درمان دست درد عصبی,علایم دست درد عصبی

علت و درمان دست درد عصبی

 به گزارش بی اس ام اس درد دست می‌تواند در اثر موارد مختلفی بوجود آید که برخی از آن‌ها معمول و زودگذرند.این بیماری بیشتر در افراد حامله، شیرده و یا افراد مبتلا به اشکالات تیروئید دیده می‌شود.و اما مواردی که با مشاهده‌ی آن باید به پزشک مراجعه کرد؛ کاهش حس و سوزش یا گز گز انگشتان(بدلیل فشار عصبی)، تورم، دردهای شبانه جدا از دردهایی بر اثر خستگی کار(بخصوص اگر باعث بیدار شدن فرد از خواب شود.)، درد با فشار در یک نقطه، وجود هر توده‌ی دردناکی در دست، دردهای دائمی، بوجود آمدن دردهایی در اثر ضربه، دردهای زیاد شانه، درد دست به همراه درد در قفسه‌ی سینه.دردهای مچ دست نیز بیشتر در اثر چکش زدن، تایپ کردن و… می‌باشد اما آسیب دیدن بازو به ندرت اتفاق می‌افتد. آن هم به این دلیل که ماهیچه‌های زیادی در اطراف آن است.اگر درد دست عادی باشد، بهترین درمان برای آن استراحت است. (در هنگام استراحت می‌توان دست‌ها را روی یک بالش نرم گذاشت.)

ماساژ درمانی(مخصوصاً با استفاده از روغن) می‌تواند مفید باشد که البته انجام آن به دقت نیاز دارد تا خطری فرد را تهدید نکند. مثل؛ فشار دادن محکم پشت دست‌ها را تا مچ و بازگردادن آرام آن و سپس فشار دادن کف دستان و انگشتان.فشار دادن به تنهایی هر انگشت به تنهایی.فشار دادن دست‌ها از کف دست تا انتهای مچ و…با مراجعه به پزشک در مواقع ضروری، می‌توان از راه استفاده از برخی داروها، فیزیوتراپی، دستگاه‌های الکتریکی و تحریک عصب نیز این درد و بیماری‌های احتمالی را درمان کرد.

باید توجه داشت که اگر گردن درد شدید بود و ادامه داشت، همراه با درد دست بود و یا سردرد و ضعف اندام فوقانی را به دنبال داشت، باید به پزشک مراجعه کرد.

منابع:

شفاف

کلیک تخصصی درد

مقااالات دکتر غلامرضا رئیسی و دکتر طناز احدی

سایت پزشکان برون مرزی

دست درد

  • ناصر غیاثوند

عصاره مالت جو

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵ ب.ظ

خواص و طرز تهیه عصاره مالت جو

عصاره مالت جو,عصاره مالت جو چیست,خرید پودر عصاره مالت جو,خواص عصاره مالت جو,پودر عصاره مالت جو,فروش عصاره مالت جو,خرید عصاره مالت جو,فواید عصاره مالت جو,قیمت عصاره مالت جو,عصاره ی مالت جو,خاصیت عصاره مالت جو,خواص دارویی عصاره مالت جو,خواص عصاره ی مالت جو,خواص پودر عصاره مالت جو,پودر عصاره مالت سانی جو,تهیه عصاره مالت جو,طرز تهیه عصاره مالت جو,نحوه تهیه عصاره مالت جو,روش تهیه عصاره مالت جو

خواص و طرز تهیه عصاره مالت جو

به گزارش بی اس ام اس جو در حالت طبیعی حاوی آنزیم‌های بتاآمیلاز، آمیلوگلوکوزیداز، بتاگلوکوناز، پروتئاز و سلولازها است. جو از نظر میزان ویتامین‌های گروه B و پروتئین، از گندم غنی‌تر است و عصاره‌ی مالت جو برای افرادی که دچار یبوست هستند، مفید می‌باشد و این افراد می‌توانند به جای مصرف داروی مسهل، به طور منظم و همیشگی از قرص مالت جو استفاده کنند. علاوه بر آن، این عصاره باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی و بعضی از انواع سرطان می‌شود. از مالت و عصاره آن به دلیل ویژگی‌های آنزیمی، قدرت طعم دهندگی، رنگ و ارزش تغذیه‌ای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این خوراکی در صنایع مختلف غذایی مثل قنادی‌ها، کراکرهای تخمیری، انواع کارامل، شیرینی و در تولید سرکه، الکل، بسیاری از انواع نوشابه‌ها و شیرهای آشامیدنی چون شیر کاکائو، در نانوایی و… استفاده می‌کنند.مصرف این ماده، استخوان‌بندی را محکم و ضعف و بی‌اشتهایی را از بین می‌برد.مبتلایان به سندروم روده تحریک‌پذیر (IBS) می‌توانند از پودر و عصاره مالت جو استفاده کنند.افزودن رازک به مالت موجب طعم تلخ، عطر ویژه، تسهیل در امر شفاف سازی، افزایش پایداری کف و بالا بردن زمان ماندگاری بخاطر خواص آنتی باکتریال آن می‌شود. حمل و نقل رازک باید در دمای صفر درجه و جای خشک و تاریک انجام گیرد.عصاره مالت جو به دو شکل پودری و مایع وجود دارد که با توجه به تجویز پزشک، باید در شیر، آب و یا آبمیوه مخلوط گردد تا حل شود. بهتر است آن را در شیر یا آب گرم حل کرده و برای مدت طولانی مصرف شود. (چون باعث تجمع و تورم فیبر در دستگاه گوارش و انسداد یا حتی پارگی مری می‌شود.)افرادی که دچار انسداد روده هستند، عمل جراحی در ناحیه شکم داشته‌اند و یا دچار اختلالات مزمن روده‌ای مثل بیماری التهاب روده و یا بیماری کولون هستند، باید تحت نظر پزشک از این عصاره استفاده کنند. چون این عصاره بخاطر دارا بودن فیبر، برای این بیماری‌ها مناسب نیست.بدلیل وجود کربوهیدرات در این ماده، بیماران دیابتی می‌توانند از آن استفاده کنند. *افرادی که سابقه‌ی آلرژی یا آسم دارند باید مصرف آن را قطع کنند.*مصرف این عصاره باعث ایجاد نفخ و باد معده است، بنابراین باید به مقدار مصرف آن توجه کرد.باید توجه کرد که اگر در بلعیدن مواد غذایی دچار مشکل هستید، این عصاره را مصرف نکنید.

روش تهیه

برای تهیه مالت جو، پس از جوانه زدن جو با حرارت غیر مستقیم رطوبت آن را گرفته و پس از جداکردن جوانه و ریشه، برای مصارف خوراکی و… از آن استفاده می‌شود. اگر جوهای جوانه‌زده را تحت شرایط خاصی خشک و بعد از خشک کردن آسیاب کنند، پودر مالت به دست می‌آید. گاهی جوهای خشک و آسیاب شده را در صنایع، با آب مخلوط و عصاره آن را جدا می‌کنند. (با جدا کردن قسمت‌های محلول و غیرمحلول پودر مالت و کشیدن عصاره آن قسمتی از مالت که در آب حل شده است را حرارت می‌دهند و تغلیظ می‌کنند و دوباره پودر مالت را با این روش به دست می‌آورند.) پودر مالتی که به روش اول و با خشک و پودر کردن جوانه جو به دست می‌آید کمی ناخالصی مانند پوسته جو دارد، اما پودر مالتی که با تغلیظ عصاره به دست می‌آید، کاملاً صاف و خالص است.

عصاره مالت (قند جو): داری تمام ویتامین‌های گروه B  ، آهن، روی، کلسیم، منیزیم، فسفر و اسید آمینه است.

جوانه غلات در حقیقت همان مراحل اولیه تولید عصاره مـالت است ولی اختصاصا” مالت به مالت جو گفته می شود.

جو نسبت به گندم از ارزش تغذیه‌ای و خواص بالاتری برخوردار است.  جو از نظر میزان ویتامین‌های گروه B  و پروتئین، از گندم غنی‌تر است و مصرف جو به دلیل وجود انواع ویتامین B به افراد توصیه می‌شود ؛ به خصوص به آن‌هایی که به برخی از بیماری‌ها مانند فشارخون یا دیابت مبتلا هستند، خوردن غذاها و خوراکی‌هایی مثل نان جو ، پیشنهاد می‌شود.

در مرحله جوانه‌زنی بر اثر عملکرد آنزیم‌های مختلف موجود در غلات، مواد مغذی بسیاری تشکیل یا افزایش می‌یابند (مثل ویتامین‌های گروه B  و اسیدهای آمینه ضروری).

برای تهیه عصاره مالت (قند جو) دانه های جو را  خیس  کرده‌ و تا حد معینی  که جوانه زد آنها را تحت شرایط خاصی خشک و بعد از خشک کردن آسیاب میکنند و پودر مالت به دست می‌آورند. گاهی جوهای خشک و آسیاب شده را در صنایع، با آب مخلوط و عصاره آن را جدا می‌کنند یعنی با جدا کردن قسمت‌های محلول و غیرمحلول پودر مالت و کشیدن عصاره آن قسمتی از مالت که در آب حل شده است را حرارت می‌دهند و تغلیظ می‌کنند و دوباره پودر مالت را با این روش به دست می‌آورند  و با افزودن مواد خوراکی مجاز و رازک،  بسته‌بندی می‌کنند.

افزودن رازک به مالت موجب طعم تلخ، عطر ویژه، تسهیل در امر شفاف سازی، افزایش پایداری کف و بالا بردن زمان ماندگاری (به دلیل خواص آنتی باکتریال آن) می‌شود.

 پودر مالتی که  با خشک و پودر کردن جوانه جو به دست می‌آید کمی ناخالصی مانند پوسته جو دارد اما پودر مالتی که با تغلیظ عصاره به دست می‌آید، کاملاً صاف و خالص است.

از نظر میزان ویتامین‌ها  جوانه جو از عصاره مالت (قند جو) غنی‌تر است اما از نظررنگ، عطر، طعم و فعالیت‌های آنزیمی  پودر مالت غنی تراست.این فعالیت های آنزیمی  به هضم بهتر مواد غذایی در دستگاه گوارش کمک می‌کند وکیفیت غذایی ، عطر و طعم تمام فرآورده‌هایی که در روند تولیدشان از عصاره مالت (قند جو) استفاده شده، بهتر از سایر فرآورده‌هاست.

 وقتی پودر مالت را در صنایع غذایی به آرد نان اضافه می‌کنند، فعالیت‌های آنزیمی مناسبی برای تخمیر خمیر نان به وجود می‌آید. تسریع در تخمیر، یک مزیت برای پودر مالت در صنایع آرد و نان محسوب می‌شود.

 

به دلیل فرآیند تغلیظ و خشک کردن عصاره و پودر مالت  باعث قهوه‌ای رنگ شدن نان‌ها می‌شوندالبته میزان تیرگی این نان‌ها بستگی به مقدار پودر مالتی دارد که به آن‌ها اضافه می‌شود. اگر میزان پودر مالت، بسیار اندک باشد  اصلاً تغییر رنگی  مشاهده نمی شود اما با افزایش حجم پودر مالت در آرد نان‌های صنعتی، رنگ آن‌ها هم تیره‌تر خواهد شد.

  به غیر از نان در صنعت شکلات، فرآورده‌های لبنی و نوشیدنی‌ها، بستنی و غذای کودک نیز این پودر کاربرد وسیعی دارد.

در دوران بارداری برای رفع یبوست، مصرف فیبر غذایی توصیه می‌شود. عصاره مالت جو نیز مانند فیبر موجود در میوه‌ها  و سبزی‌ها، می‌تواند در برنامه غذایی روزانه مصرف شود.

 این عصاره بر روی قدرت و فعالیت جنسی اثر بدی ندارد و برای مدت طولانی می‌توان آن را مصرف کرد.

توجه دارشته باشید که همراه با این عصاره، باید مقدار زیادی آب و مایعات نوشید، زیرا باعث تجمع و تورم فیبر در دستگاه گوارش و انسداد یا حتی پارگی مری می‌شود.

عصاره مالت جو ایجاد نفخ و باد معده می‌کند، بنابراین باید دقت شود که چه مقدار از این عصاره باید مصرف شود.

 افرادی که دچار انسداد روده هستند یا عمل جراحی در ناحیه شکم انجام داده‌اند، یا دچار اختلالات مزمن روده‌ای مثل بیماری التهاب روده یا بیماری کولون هستند، باید تحت نظر پزشک این عصاره مالت را مصرف کنند، زیرا عصاره مالت به علت داشتن فیبر برای این بیماری‌ها مناسب نمی‌باشد.

 عصاره مالت  دارای کربوهیدرات است، به همین دلیل بیماران دیابتی باید با مشورت پزشک آن را مصرف کنند. افرادی که سابقه آلرژی  یا آسم دارند، ممکن است  نسبت به این عصاره واکنش نشان دهند، بنابراین باید مصرف آن قطع گردد.

  توجه داشته باشید که اگر در بلعیدن مواد غذایی دچار مشکل هستید، این عصاره را مصرف نکنید.

منابع:

سایت «حکیم تهرانی»

ماهنامه دنیای تغذیه – شماره 113 – دکتر صدیقه نوبان

هفته نامه سلامت – شماره 341 – فاطمه افروغ

عصاره مالت جو

  • ناصر غیاثوند

متین ستوده

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹ ب.ظ

عکس های جدید متین ستوده + بیوگرافی

متین ستوده در حال دوشیدن بز

برای دیدن عکس های جدید متین ستوده و بیوگرافی به ادامه مطلب مراجعه کنید

متین ستوده بازیگر زن ایرانی متولد 22 اردیبهشت ماه سال 1364 می باشد.متین ستوده در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده است.متین السادات ستوده در کلاس های بازیگری امین تارخ نیز شرکت کرده است. و فعالیت حرفه ای خود را با حضور در همین کلاس های بازیگر شروع کرده است…وی تا کنون در سریالهای سه دونگ سه دونگ,سریال چمدان,سریال یادآوری ( شبکه ای فیلم) سریال فاخته که در ایام ماه رمضان پخش میگردد و  در سریال میکائیل (نقش مهری) و سریال غیر علنی به ایفای نقش پرداخته است.

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس های جدید متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس های جدید متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس های جدید متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس های جدید متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس های جدید متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس های جدید متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس های جدید متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس های جدید متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس های جدید متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس های جدید متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس های جدید متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس های جدید متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس دیدنی از گریم جالب متین ستوده

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

متین ستوده و نفیسه روشن در آرامگاه حافظ

متین ستوده و نفیسه روشن در آرامگاه حافظ

عکس جالب و جدید متین ستوده و سیما خضرآبادی

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

عکس جدید متین ستوده و شهرام قائدی

متین ستوده,عکس متین ستوده,همسر متین ستوده,اینستاگرام متین ستوده,فیسبوک متین ستوده

متین ستوده و پدرش + عکس

متین ستوده و پدرش

متین ستوده در حال دوشیدن بز + عکس

متین ستوده در حال دوشیدن بز

عکس های جدید متین ستوده + بیوگرافی

  • ناصر غیاثوند